آگاهی از تکنولوژی های بکار رفته در هر صفحه وب بدون هیچ تخصصی
بدون هیچ وقت تلف کردن و دانش خاصی از سیستم های مدیریت محتوا و تکنولوژی های استفاده شده در یک وب سایت اطلاع پیدا کنید...
۲۴ ابزار مفید برای انتخاب و یا بررسی دامنه وب سایت
انتخاب یک دامین خوب آسان نیست، اما با ابزار های آنلاینی که در این پست به شما معرفی می شود می توانید خودتون از عهده انتخاب و مدیریت یک دامنه بر آیید...
چگونه از خوانده شدن ایمیل های مهمی که می فرستیم باخبر شویم
ممکن است برای هر فردی موقعیت هایی بوجود بیاد تا ایمیل های خاص و مهمی رو بفرسته و هر لحظه منتظر خونده شدن آن توسط طرف مقابل یعنی گیرنده و جوابش باشه، مثلا: پروپوزال های دانشجویی رو واسه اساتید فرستادن و ... برای اینکه بفهمیم نامه هایمان خونده شده یا نه با ما همراه باشید ...
منابع آزمون کارشناسی ارشد ۶ گرایش مهندسی برق + ۴ گرایش مهندسی فناوری اطلاعات
مخابرات، الکترونیک، قدرت، کنترل، مکاترونیک و بیوالکترونیک از گرایش های برق و تجارت الکترونیک، امنیت اطلاعات، شبکه های کامپیوتری و مهندسی فناوری اطلاعات از گرایش های آی تی
جلوه گوشه گرد div ها در طراحی صفحه وب
نحوه طراحی وب، استفاده به جا از تصاویر و جلوه های ویژه عامل مهمی در جلب توجه بازدید کننده و حفظ آن است. اگر کاربر وب از جلوه بصری بکار رفته و محتوا راضی باشد حتما باز هم سراغ آن صفحه وب خواهد رفت. با ما همراه باشید ...
ثبت سایت در موتور های جستجو
اکثر ترافیک وب سایت ها از دل جستجو های اینترنتی بدست می آید، بنابراین ثبت درست آدرس صفحه وب در موتور های جستجو ضروری می باشد.
چشم انداز فناوری اطلاعات: سبکی نو از علم و فناوری

پیشرفت خیره کننده گوگل کروم و برترین مرورگرهای وب در ماه گذشته میلادی

Google Chromeشما زمانیکه بدنبال اطلاعات و آمار هایی از مرورگر ها باشید تنها یک چیز برایتان واضح خواهد بود، آن هم این است؛ گوگل کروم به سرعت می تازد. تنها در مدت سه سال از انتشار این مرورگر وب توسط گوگل پیشرفت فوق العاده سریعی در تعداد کاربری داشته است که امروزه بیش از ۲۰ درصد از کاربران اینترنت از کروم استفاده می کنند. این یعنی فعالیت در حوزه مرورگرهای وب برای گوگل بدون شک جزء موفقیت های این شرکت بوده است.

مسئله بسیار جالب توجه در نرخ رشد استفاده از کروم این است که با همین افزایش در تنها یک سال گوی سبقت را از IE و Firefox پیش خواهد گرفت.

بله درست شنیدید، به زودی علت جمله بالا را برایتان شرح خواهم داد. (اگه نمی توانید صبر کنید فقط کافی است تا نشانگرتان را هل دهید به بخش پایین!)

وضعیت امروز مرورگرها
همینک مصرف کاربری هر یک از برنامه های مرورگر وب توسط شرکت های مطرح مختلف بصورت نمودار زیر است:

browser usage

کروم به سادگی در رتبه سوم قرار گرفته، اما این نمودار اطلاعاتی درباره خواسته های مدنظر ما در مورد چگونگی پیشرفت مرورگرها و آینده کروم نمی دهد. آیا کروم در این نمودار جای فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر را خواهد گرفت و اول می شود؟

پیش بینی آینده بازار مرورگر ها
نمودار زیر هم خیلی جالب است؛ موقعیت مرورگرها در سال میلادی گذشته، اولین روز ماه جولای امسال و پیش بینی سال آینده بر حسب نرخ رشد ۶ ماه اخیر در زیر نشان داده شده است.

chrome prediction

البته بدون تردید، پیش بینی صحیح از فناوری که به سرعت در حال تغییر است یعنی مرورگرهای وب بسیار سخت است، اما این اتفاقاتی است که تا به این زمان رخ داده. کروم دیوانه کننده رشد می کند در عین حال IE و Firefox سقوط!

برحسب عملکرد ۶ ماه گذشته:
کروم از فایرفاکس در جذب کاربر تا نوامبر امسال جلو خواهد زد.
کروم از اینترنت اکسپلورر در جون ۲۰۱۲ پیشی خواهد گرفت.
و در ماه نوامبر ۲۰۱۲ کروم ۵۰% از بازار کاربری مرورگر های وب جهان را بدست خواهد آورد.

خوب شاید شما از من بپرسید: “آیا واقعا کروم با این سرعت پیشتاز است؟”

پیشرفت گوگل کروم از نزدیک
اگر شما از توسعه روز افزون و خیره کننده تعداد کاربران کروم شک دارید، بهتره نگاهی به گراف زیر در زمینه پیشرفت این مرورگر از سه سال قبل بیندازید.

chrome marketshare

شتاب این پیشرفت به وضوح در نمودار مشخص است.

برای درک این وضعیت به اعدادی که در ادامه اشاره می کنم توجه کنید:
۱۶ ماه طول کشید تا کروم به عدد ۵% در تعداد مصرف کنندگان بازار مرورگر ها برسد.
در ادامه نصف عدد بالا یعنی ۸ ماه برای ۵% بعدی
بنابراین در ۲۴ ماه کروم به عدد ۱۰ درصد رسید.
۱۰% بعد هم فقط در ۱۰ ماه محیا شد.
این است از شتابی که اشاره کردم، هیچ مرورگر دیگری حتی به نزدیکی این آمار و ارقام در تاریخچه خود نرسیده است.

برتری گوگل
اگر هر شرکتی به غیر از گوگل، کروم را منتشر می کرد آیا چنین وضعیتی در پیشرفت خیره کننده رخ می داد؟ هر شرکت دیگر حتما نیاز به زمان های بسیار بیشتر دیگری برای تنها جلب توجه دارد. گوگل امکانات غریزی در این مورد را دارد و مهم تر از همه گوگل در نظر همه مردم جهان هست و هیچ برندی به مانند آن مورد توجه همگان نیست.
البته گوگل برتری های زیاد دیگر هم در نشان دادن و دیکته کردم مرورگر کروم خود به کاربران اینترنت مثلا از طریق صفحه نتایج جستجوی خود، یوتوب و … دارد. در این مورد حتی فیس بوک با ۶۰۰ میلیون کاربر از گوگل و خدماتی که به کاربرانش می دهد و امکان تبلیغ در لابلای آن را دارد، عقب تر است.
البته گفته می شود که اگر کروم خوب نبود و نباشد کاربران راضی نخواهند بود و آنرا ترک می کنند، پس علاوه بر مزیت های نام گوگل نمی توان امکانات کروم را نیز نادیده گرفت.

به هر حال واکنش شرکت های موزیلا و مایکروسافت در حفظ وضعیت خودشان خیلی جالب خواهد بود و باید دید آیا می توانند سدی جلوی پیشتازی کروم درست کنند یا خیر؟ اما آن چه واضح است استرس و نگرانی این دو شرکت در این مدت زمان خواهد بود.

منابع: StatCounter و RoyalPingdom

شما می‌توانید دیدگاه‌های این مطلب را دنبال کنید، بوسیله‌ی RSS 2.0 خوراک.